woensdag 18 mei 2016

Saint-Aygulf

Donderdag nog even n infuus
Wat was het heerlijk in Frankrijk! In de week dat in Grou de weg werd afgesloten wegens gladheid zaten wij in de zon te debatteren of we factor 15 of factor 30 moesten gebruiken. Vrijdagmorgen om 7 uur zijn we vertrokken, en 's avonds hebben we overnacht in Nuits-Saint-Georges, vlak onder Dijon, in La Gentilhommère. Het jachthuis was prachtig en de kamer erg leuk, in een verbouwde stal. We konden zelfs nog even buiten zitten. Zaterdag hoefden we nog maar een kleine 500 kilometer naar Saint-Aygulf, waar we dan ook ruim op tijd aankwamen.

zus en ik onderweg
Het huisje lag op een terrein met een grote woning die de afgelopen winter verbouwd is tot vier appartementen - gelukkig waren ze niet bezet want dan hadden we een heel andere vakantie gehad. Nu hadden we het hele terrein tot onze beschikking zodat we in zon en in de schaduw, onder of naast de palmbomen konden zitten. Op 8 minuten wandelen lag het strand en op 6 minuten het dorpsplein. Kortom: we hadden het bijzonder getroffen!

Het stadje Fréjus lag op een paar minten rijden van ons huisje. Daar had je de grote supermarkten, de poterie en een lange boulevard met een lange gezellige markt waar ze verse asperges verkochten. Helaas kwamen we er in het huisje achter dat de dunschiller geen enkele scherpte meer bezat zodat we met een slecht schilmesje de asperges hebben moeten mishandelen. De salade was er gelukkig niet minder lekker door. Ook de verse aardbeien konden we niet laten liggen.

Alweer nieuwe schoenen
Iedere dag was er wel een leuk plaatsje en/of marktje in de buurt te bezichtigen. We zijn in Saint Tropez geweest en hebben de prachtige kustroute naar Cannes gevolgd. Het was overal nog erg rustig zodat we uitgebreid hebben kunnen kijken en genieten. Eenmaal bij Cannes zijn we snel omgedraaid en naar huis gereden om daar lekker buiten van de zon te kunnen genieten.
fotobom door Jip

Zaterdagochtend 30 april tegen 8 uur zijn we ingepakt weer ingestapt en met enkele korte stops en wat lastig verkeer rond Luik waren we tegen 21 uur thuis. Mét boodschappen van de AH in Venlo! In Frankrijk kon ik de kassières beter verstaan...

zo blauw
De MG hield zich aardig op de achtergrond. Het inpakken van de auto en de reis (ik reed) op de dag na het infuus was eigenlijk aan de zware kant, zaterdag kon ik merken dat mijn klachten extra aanwezig waren. Het huisje was koel dus slapen en uitrusten ging goed, en vanaf maandag ging het een stuk beter.

Ik ben dus alweer ruim twee weken thuis - en drie bezichtigingen verder.. Druk! Helaas, opnieuw was men wel enthousiast, maar is het (nog) niet tot een bod gekomen. Toch heb ik gisteren een hypotheekgesprek gehad bij de Rabobank in het kader van het betere voorsorteren. Ik weet nu precies waar ik aan toe ben en wat binnen mijn mogelijkheden ligt.

op de camping
Uiteraard had ik zelf ook al een spreadsheetje maar gezien mijn inkomenssituatie vroeg ik me af of de hypotheekverstrekkers ook andere eisen zouden hanteren. Gelukkig blijkt dat niet het geval en kan ik gewoon een nieuwe hypotheek afsluiten. Nu dat huis nog - kopen én verkopen.

Echt lekkere asperges heb ik nog gegeten op camping Erve de Meester in Bruinehaar - ja heus, een bestaand dorp onder Hardenberg, vlak bij de grens met Duitsland. Echt vakantieland en de asperges en kaas van de boer smaakten heerlijk. De Franse rosé hebben we gebruikt als aperitief, en omdat ik nog naar huis moest rijden heb ik maar een enkel glas van de aspergewijn kunnen proeven. Toch maar 's overwegen om een mini-tentje aan te schaffen om te kunnen blijven logeren.

Na veel afwegen en uitgebreid internetonderzoek heb ik dan toch de knoop doorgehakt: er komt een elektrische fiets. Met dit mooie weer wil ik meer naar buiten maar als ik vandaag heb gezwommen kan ik morgen niet meer de berg op fietsen. En de dag daarna ga ik naar pilates zodat ik de dag daarop ook weer minder actieradius heb buiten.
Op een minder fitte dag of na het sporten ben ik dus toch beperkt in mijn inspanningen. Sinds ik wat minder prednison gebruik heb ik weliswaar minder last van bijwerkingen maar ik merk dat de klachten zich ook eerder manifesteren. Hopelijk geeft de elektrische fiets me meer mogelijkheden, ik zie er echt naar uit. Volgende week wordt 'ie geleverd, gekozen na een hilarische proefrit door het dorp samen met m'n favoriete buurvrouw. En ja, Annet koopt dezelfde als ik, zo goed beviel 'ie. Kunnen we lekker samen naar de AH fietsen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten