woensdag 20 april 2016

Jarig

Wat heerlijk om je verjaardag over vier dagen te verdelen! Vrijdag lekker geluncht, zaterdag geborreld, zondag gewandeld met familie en appeltaart en maandag op mijn verjaardag heerlijk zelfgemaakt Indisch gegeten met lieve vrienden en een boel gezelligheid. Ik ga met een warm gevoel (en prachtige cadeaus) mijn zoveelste levensjaar in!
Dat begon met opruimen en stofzuigen: vandaag komt er een kijker. Er is beduidend meer belangstelling, zowel tijdens de Open huizen Dag als erna dus mijn hoop neemt weer toe. Ik heb één sterkte concurrent in mijn wijkje, als die eenmaal verkocht is staat mijn huis bovenaan. Ik ben er meer mee bezig, ik reken uit welke mogelijkheden ik heb en blijf peinzen over mijn nieuwe woonomgeving.

Mijn studie heeft me veel hoofdbrekens gekost; ik ben begonnen, heb de onderzoeksopzet veranderd, ben opnieuw begonnen, heb hulp gezocht bij de Universiteit en bij een externe studiebegeleider maar ook dat hielp niet. De motivatie om ermee door te gaan ontbreekt op dit moment en dat moet ik toch echt zelf oplossen. Ik heb er veel moeite mee dat ik geen onderzoek kan doen in een werkomgeving, én dat de resultaten van mijn onderzoek nergens geïmplementeerd kunnen worden. Er is geen bedrijf met een probleem of vraag waar ik mijn onderzoek kan uitvoeren en iets kan bijdragen. En alleen studeren voor mijn titel is kennelijk niet genoeg... Ik neem nu een time-out en hoop straks de motivatie weer terug te vinden.

Het Energiek revalidatie-programma is afgelopen en het sporten heb ik zelf weer opgepakt. Ik ga nu wekelijks naar pilates, naar een uurtje aqua-sporten en ik probeer te wandelen en/of te fietsen. Ik houd het vol en heb er plezier in, maar ik merk ook dat het een flinke fysieke belasting is. Ik heb veel en vaak pijn, veel meer dan ik gewend ben sinds ik MG heb, zou dat alleen de leeftijd zijn?! Nee toch?! Toch ook maar eens aan de neuroloog vragen.

Ook in februari had ik veel pijn en nog last van hartkloppingen en benauwdheid. Na overleg met de neuroloog heb ik verstandig gedaan en met pijn in m'n hart de wintersport geannuleerd. Vreselijk, ik had er zo'n zin in! Van Sint had ik een skihelm gekregen en zelf heb ik een nieuwe knalroze skibroek gekocht - die bewaar ik maar tot volgend jaar. Ergens had ik er wel vrede mee omdat het fysiek gewoon niet kon, maar dát het niet kon was afschuwelijk.  

De gezondheid en het gedoe erom heen kosten veel tijd en aandacht, ik raak er wat van in de mineur en wil ervoor waken dat mijn dagen alleen maar daarmee gevuld zijn. Daarom zoek ik actief naar afleiding. Het vrijwilligerswerk in de cliëntenraad van Klimmendaal bevalt nog uitstekend. Het kost wat meer tijd nu we ook in de raad bezig zijn met de gevolgen van de fusie: nieuwe mensen, nieuwe commissies en nieuwe doelen. Van de commissie FOS (Financiën, Organisatie en Strategie) ben ik het aanspreekpunt en ik neem ook deel in de commissie PR en Achterban. Daarnaast geef ik sinds kort bijles Frans aan de zoon van een vriendin - en dat vind ik ontzettend leuk. Belangrijker is natuurlijk of zijn resultaten verbeteren, het is nog even zoeken naar de beste weg, zowel voor hem als voor mij.

En om dat Frans bij te houden vertrek ik vrijdag naar de Middellands Zee, samen met zus naar een huisje in Saint-Aygulf, vlakbij Fréjus. We rijden er in twee dagen naar toe, met een overnachting in een 16e eeuws jachthuis op een park. Leve Booking.com! 
Straks ga ik nog even de e-reader vol zetten en de laatste was doen, zodat ik morgen tijd heb voor de gewone dingen: pilates, bijles geven en m'n infuus. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten