maandag 4 mei 2015

Staren

De staaroperatie die op 23 april gepland stond is uitgesteld - er kwam een spoedoperatie tussendoor. Vanmiddag wordt dan eindelijk mijn eerste oog geopereerd! Ik heb er zin in want wat duurde dat wachten lang. Vooral die laatste onverwachte week. Al sinds november werk ik hier naar toe, al die maanden voelen ergens als verloren tijd. Ondanks de leuke dingen die ik heb gedaan.

Vandaag wordt m'n rechteroog geopereerd, en na een week of zes volgt mijn linkeroog. Hopelijk kan ik daarna direct scherp zien, anders kan ik na zes weken een meting voor een bril laten doen. En daarna... glashelder zicht!

Mijn gezondheid gaat nog steeds niet zo goed, ik ben duizelig en zwak en ben zelfs een keer flauw gevallen. Met de MG gaat het daarentegen wel goed, ik heb weinig klachten en dat maakt de andere beperkingen nog vervelender. Ik probeer er alles aan te doen; eerst deze operatie achter de rug, en dan nog maar een keer alle klachten onder de loep nemen en onderzoeken wat ik eraan kan doen. Daarnaast probeer ik goed en verstandig te eten, veel te bewegen, en te onderzoeken wat ik met m'n tijd kan doen.

De eerste bijeenkomst met de cliƫntenraad van Groot Klimmendaal biedt veel perspectief; het klikte met de overige raadsleden, er speelt veel op organisatorisch vlak en de raad heeft veel te doen. Na de vergadering in mei besluiten we of ik vast deel ga uitmaken van de raad en kan ik hopelijk volledig gaan meedraaien.

Vorige week ben ik naar het Oudheidkundig Museum in Leiden geweest, en natuurlijk ben ik doorgereden naar Katwijk aan zee om wat zeelucht op te snuiven. Hopelijk ben ik gauw weer zo mobiel met m'n nieuwe lenzen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten