dinsdag 17 februari 2015

Špindlerŭv Mlýn

Skiën in het Reuzengebergte was heerlijk! Jan-Kees en Annet, Bram en Anniek en ik zijn er zondag probleemloos naartoe gereden (plm. 900 km). Vrijdagavond waren we weer thuis. Hierbij een tweede poging voor een paar plaatjes en een filmpje. Let op die kanariegele broek boven aan de piste, daarin kom ik aanzwieren.

Het hotel was prima, de pistes goed en ruim, de sfeer zéér ontspannen en gezellig en het weer was uitstekend! Met ruim een meter sneeuw, veel zon en een goed hotel voelden we ons verwend.
Met Anniek en Bram
Annet en ik boven aan de Svatý Petr Piste
Iedere ochtend hebben we uitgebreid van het buffet genoten - zelfs de koffie was heerlijk! Via Vrij Uit hadden we hier geboekt: Vrij Uit Orea Hotel Horal, een aanrader. Het dorpje leek gezellig; we zijn er kort geweest en hebben er een Bombardini geproefd: warme advocaat met rum en slagroom. Het klinkt ernstig erg maar na het skiën ben je meteen warm en gezellig en rozig!

Biercocktails?
Het skiën ging gelukkig goed. Natuurlijk speelde de MG op: met name het lopen met de zware skischoenen was erg vermoeiend. Gelukkig droeg mijn lieve vriendinnetje mijn ski's, en nam ik de skistokken voor mijn rekening. In de loop van de dag sloeg de fysieke en daarna mentale uitputting toe maar door ons rustige tempo ging dat nooit te ver.
Rummikub: Bram en ik werden tweede
De borrel voor het diner (met of zonder spelletje PimPamPet/Biggen/Ezelen) zorgde aan het eind van de dag voor een hoop lol en voldoende ontspanning. In de loop van de week nam de kracht wel af en de pijn toe, maar ik heb alle dagen geskied en ben meerdere malen de pistes af geweest. Op onze laatste dag heb ik zelfs een zwarte piste bedwongen, fantastisch om te skiën en in gedachten keilde ik de mijlpaalen omver. Skiën: check. Rode piste: check! Zwarte piste: checkerdecheck! Okay, nu, drie dagen later heb ik nog steeds het gevoel dat er een vrachtwagen over me heen is gereden maar dat gaat wel weer over. Eindconclusie: volgend jaar weer?!


Goed gezelschap!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten