zaterdag 16 augustus 2014

NOOIT meer tentamen!

Gehaald! Twee keer een 7,5: dat zijn de laatste tentamencijfers die ik zal halen voor deze studie. Hiermee heb ik alle vakken gehaald en heb ik NOOIT meer een tentamen! Tenzij ik ooit verzin dat ik nóg een studie wil gaan doen natuurlijk maar dat ligt voorlopig niet in de planning... 

Nu komt misschien wel het leukste deel: het afstudeeronderzoek en de scriptie. De colleges in september zijn al ter voorbereiding hiervoor en vanaf oktober moeten we dan zelfstandig aan de slag. Ik heb er zin in en vind het spannend. Het geeft me iets te doen én ik wil het gaan gebruiken voor werkzaamheden als ik de studie heb afgerond.
Daar heb ik tijdens de vakantie veel over nagedacht; het lijkt me ontzettend leuk en spannend en interessant om aan het werk te gaan als zelfstandig ondernemer. Het biedt mogelijkheden tot ontwikkeling en levert nieuwe ervaringen en contacten op.

Het zal echter ook zorgen voor extra inspanningen en zorgen; en stèl dat het nu heel erg goed gaat, dat zou gaaf zijn maar kan ook betekenen dat het UWV nieuwe beslissingen neemt die grote invloed kunnen hebben. Want als mijn gezondheid vervolgens toch weer afneemt ben ik mijn vangnet (deels) kwijt en zijn financiële problemen opeens reëel. 
Of moet ik dat risico maar nemen en de dag plukken en wel zien hoe het gaat? Met een slechte gezondheid ervaar ik die risico's opeens heel anders en dat werkt soms verwarrend.
Enfin, dat vele nadenken heeft samen met een paar goede gesprekken wel nieuwe inzichten opgeleverd. Ik ben er nog niet uit en dat is gelukkig ook niet erg, voorlopig ga ik met de studie aan de slag en blijf ik lekker alle mogelijkheden onderzoeken.

Natuurlijk heb ik niet alleen maar nagedacht tijdens de vakantie. Frankrijk was weer heerlijk, er was veel te zien en te doen en de leuke steden wedijverden om aandacht. Nantes was echt een verrassing, de stad had een mediterraans sfeertje en bruiste van gezelligheid.
Natuurlijk ben ik af en toe verder gegaan dan de energie eigenlijk mogelijk maakte maar de rust in het huisje woog daar ruimschoots tegenop. De gendarmes die op de terugreis vonden dat m'n snelheid echt te hoog was heb ik dan ook vriendelijk én ontspannen te woord gestaan.

De rest van augustus geeft tijd voor vakantie en ontspanning en ik heb allerlei leuke dingen te doen. Zo stond ik vrijdag - niet als enige overigens - om tien voor tien voor de deur van de Mediamarkt die pas om 10 uur open ging. Een nieuwe ervaring die ik niet opnieuw hoop te beleven maar daardoor kon ik wel precies het cadeau geven dat ik wilde op die zeer gezellige verjaardag. 
De trap ga ik komende week zelf verven, nadat mijn lieve buurman vandaag het zwaardere schuur- en kitwerk voor z'n rekening heeft genomen. En die ene expositie in het museum in Den Bosch is er nog tot 24 augustus en als ik dan toch die kant op ga kan ik net zo goed gezellig gaan eten bij de familie in Breda. En een deel van de literatuur die ik heb gebruikt voor de voorbereiding van m'n thesis heb ik geleend, dat wil ik de komende week uitzoeken en terugbrengen naar Deventer. En als ik dan toch die kant op ga kan ik ook nog even...
Kortom, mijn vakantie gaat nog even door.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten