maandag 10 maart 2014

Veranderingen

Door een herberekening van het tentamencijfer heb ik opeens een 8,5 ipv een 8 gehaald voor Corporate Strategy. Leuk hè, ook al is het een gekke manier om een hoger cijfer te krijgen!
Het tweede studie-blok is alweer een tijd onderweg, en inmiddels ben ik gewend aan het lezen van artikelen en het schrijven van samenvattingen en reflecties. De voorbereidingen voor de presentatie die we donderdag moeten geven gaan ook goed. Kortom, zelfs met de onderbreking van de vakantie zit ik helemaal in de studieflow!
Er is veel veranderd sinds mijn vorige blog. De week in Boulogne-sur-Mer heeft veel rust gegeven en inzichten opgeleverd. Het stadje is heel erg leuk, ik kan niet goed omschrijven waarom precies maar het is vriendelijk en veelzijdig en Frans en dichtbij en kleinschalig en het ligt ook nog eens aan zee met een boulevard en een strand en een haven! Je hoort altijd wel ergens een meeuw, om de een of andere reden spreekt dat me erg aan.
Het huisje stond in de oude 'ville fortifié' met heel veel charme en gezelligheid. De haven en het strand zijn ruim en open, je ontkomt er niet aan de elementen - die zich overigens uitbundig lieten gelden. Wind, zon, hagel, regen, alles kwam langs, heerlijk! En soms heel erg koud..

Het wandelen langs de branding maakte mijn hoofd lekker leeg en daardoor was er ruimte voor nieuwe inzichten. Er zijn veel zaken waar ik geen rust of vrede mee heb en dat gaf veel spanning. Sommigen daarvan kan ik beïnvloeden, andere helemaal niet. De eerste heb ik overdacht en besloten hoe ik daarmee verder wilde; hier kan ik zelf iets aan doen en die stap moet ik dan ook durven nemen.
De andere dingen heb ik zo mogelijk nog harder overdacht, om te kijken of er een manier was om hier toch minder zorg en spanning van te hebben. Ook dat is gelukt, ten dele tenminste, maar omdat ik er heel bewust stil bij heb gestaan kan ik het wel makkelijker naast me neerleggen.
Vooral de werksituatie valt hieronder; nog steeds is er geen besluit genomen over mijn ontslag. Dit heeft weer invloed op allerlei andere dingen en beslissingen dus ik word er vaak mee geconfronteerd. Toch ben ik er rustiger onder, misschien ten dele ook door het bezoek aan de bedrijfsarts. Het was geen onprettig gesprek, ook al verliep het wat stroef omdat de arts niet wist waarom ik er was. Ik heb uitgelegd dat mijn werkgever op basis van haar advies een besluit wil nemen over mijn voorgenomen ontslag, en toen heeft ze wel enkele vragen gesteld. Het was echter ook duidelijk dat ze het een lastige situatie vond. Het advies is dat de verdere begeleiding door het UWV moet worden gedaan en dat ik in gesprek moet gaan met mijn werkgever. Tja.
Vorige week was het tijd voor mijn infuus, dat ging weer prima. Ik voelde me de laatste tijd wel wat lamlendig, en bij controle bleek dat mijn bloedarmoede behoorlijk was toegenomen. Ik zie het nog even aan, met de huisarts houd ik het in de gaten. Ik revalideer wel door, ik heb er veel plezier in en merk vooruitgang, ondanks de bloedwaarden. Nog meer spinazie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten