dinsdag 4 februari 2014

Rijk

De koning te rijk - of moet ik zeggen de koningin? In ieder geval voel ik me sinds vorige week donderdagavond, direct ná het tweede tentamen, weer een bevoorrecht mensch.
Het eerste tentamen ging niet zo goed, het tweede een stuk beter; ik heb de verwachting dat ik ze beide heb gehaald. Na het tentamen viel er veel druk van me af, en de vrijdag heb ik besteed aan gezelligheid met een vriendin, twee revalidatie-afspraken en aan allerlei noodzakelijke niksigheden.

Zaterdag was ik niet vooruit te branden en heb ik maar genoten van het heerlijke nietsdoen. De drukte van het studeren en de stress over het werk hebben me behoorlijk uitgeput denk ik; na twee dagen rustig aan doen ben ik nog niet echt bijgekomen. De spierzwakte slaat direct toe bij een kleine extra inspanning, en de pijn blijft extra vermoeidheid opleveren. Dat wil ik niet de boventoon laten voeren dus: tijd voor afleiding en afwisseling!

Zondag zijn we naar Marken vertrokken en hebben we door de snijdende wind gewandeld en huisjes en toeristen bekeken. Het was stralend blauw én bitter koud, heerlijk om uit te waaien.
We hebben overnacht in het Hof van Marken, het enige hotel op het eiland - waar wij de enige gasten waren.

Dit had allemaal één doel: op maandagmorgen naar het Rijksmuseum zonder file! Dat is uitstekend gelukt, we waren lekker vroeg - maar toch te laat voor de rondleiding door en over het gebouw. Die was helaas al vol dus dat gaan we een volgende keer doen. Het was gaaf, wat is er veel te zien, alleen al in de Eregalerij waar de Nachtwacht hangt. En het is een belevenis om het gebouw te bekijken.
Het bezoek viel me niet mee; stilstaan, slenteren, om mensen heen laveren om te kijken (na 12 uur werd het toch echt druk), kortom, het was inspannend. Na twee keer ruim een uur te hebben rondgelopen zijn we weer vertrokken.
Met een omweg voor snert op de Veluwe waren we aan het eind van de middag weer thuis.

Half februari hebben we een week geen college en dan gaan we een week naar een huisje in Boulogne-sur-Mer; een paar dagen samen en ik ben een paar dagen alleen. Uitwaaien aan zee, wandelen, genieten van la douce, lezen en afstand nemen. Daarmee is al het gedoe niet opgelost maar op een of andere manier hoop ik wat meer rust te vinden in en met de situatie. Dit gaat met name om het werk, nog steeds heb ik geen bericht van mijn werkgever. Wat vinden ze van mijn brief? Gaan ze hun voornemen om me te ontslaan nu wel of niet omzetten in een besluit? Wat dan? En, wat als ze dat toch niet doen?

Straks ga ik eindelijk de Immuran ophalen zodat ik daar morgen mee kan beginnen. Morgen krijg ik ook weer een infuus, ik hoop daarmee extra aan te sterken. Vandaag ga ik aan de studie; vanavond begint het tweede college-blok en ik kan goed merken dat het niveau weer wat hoger ligt. Net als de hoeveelheid stof overigens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten