maandag 20 januari 2014

Leuk en leuk

Aanstaande donderdagavond heb ik m'n eerste tentamen. En opnieuw gaat het studeren niet lekker, ik zit uren achter de boeken maar heb niet het gevoel dat ik iets opneem. Ik laat me door alles afleiden en kan me niet concentreren - waar dit bericht natuurlijk ook een voorbeeld van is. Nu ja, het ís ook echt weer eens tijd voor een update! Toch?

10 min. op programma 1
Mijn gezondheid gaat langzaam maar gestaag vooruit. Vooral door de fitness merk ik verbetering: de oefeningen gaan me makkelijker af, ik kan wat meer weerstand aan op de toestellen en in plaats van alles vijf keer doe ik nu alles tien keer - en soms nog vaker. Het kost veel energie maar ik herstel ook weer sneller. Op de dagen dat ik niet naar de revalidatiekliniek ga sta ik op m'n eigen crosstrainer.
De dag begin ik nog steeds met een smoothie met fruit en Brinta en wat superfood erdoor, nog nooit heb ik zo gezond ontbeten. En het is nog lekker ook!
Omdat het zo goed gaat heb ik een consult met de bedrijfsarts aangevraagd. Onder andere omstandigheden was ik al lang weer in staat geweest om te werken en dat wil ik bespreken. Het zou onterecht zijn als men denkt dat ik niet werk door ziekte, terwijl ik thuis zit omdat mijn werkgever zo'n vervelende situatie heeft gecreëerd.

Het studeren gaat moeizaam, maar daar probeer ik me maar niet al te druk over te maken. 't Leren gaat vaak beter onder druk, dus als het straks nachtwerk moet worden dan is dat maar zo. En daarnaast: er is altijd de mogelijkheid om een hertentamen te doen - ook al is dat niet het uitgangspunt natuurlijk.
Ik kan me er moeilijk toe zetten, heb allerlei andere zorgen (over het werk) in m'n hoofd die weinig ruimte overlaten voor de studiestof, die soms toch ook wel erg abstract is.
Wel weer leuk: afgelopen donderdagavond heb ik een presentatie gehouden voor de studiegroep, over organisatie-ontwerp in relatie tot het nieuwe werken bij de Rabobank. Voor het eerst sinds heel lange tijd dat ik weer eens voor een groep moest staan praten en het ging goed, het was echt weer leuk!
Vooraf had ik zorgen over de MG. 's Avonds is het meestal wat erger en als ik luid moet spreken of gespannen ben vallen mijn spieren sneller uit. Ik heb echter alleen maar positieve feedback gekregen. Ik ben erg blij dat ik het gedaan heb, ook al had ik vlak voordat ik moest beginnen natuurlijk enorm veel spijt dat ik me had opgeworpen.

Van mijn directie heb ik nog geen bericht gekregen. Ze hebben gemaild dat ze in week drie zouden reageren, ik reken erop dat deze week een antwoord op mijn brief volgt. Dan kunnen wij ook weer nadenken over een volgende stap.
Vorige week zijn er twee collega's langs geweest, erg leuk en gezellig en als ik al die verhalen hoor dan mis ik het vreselijk!

Zojuist belde de makelaar: donderdagmiddag om half twee komen er kijkers. Yes! Leuk, sinds het Open Huis in oktober vorig jaar is er geen kijker meer geweest. Natuurlijk komt het moment niet goed uit, zo vlak voor het tentamen, maar ik ga gewoon een half uurtje bij de buren zitten studeren. Kan ik ook even de kijkers bekijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten