vrijdag 10 januari 2014

Ledig en onledig

Wat kan je het jezelf toch druk maken als je zoveel vrije tijd hebt! Heerlijk. We zijn een nachtje op Texel geweest waar we zowel gegeten als overnacht hebben 'Bij Jef', echt superdeluxe. Het zeven-gangen verrassingsmenu was heerlijk en echt verrassend, en het was erg leuk om alle wijnen te proeven die bij de verschillende gangen werden geserveerd. Het waaide bijna te hard om over het strand te lopen maar dat hebben we toch gedaan, en er valt nu nog steeds zand uit m'n jas.. Voornemen: vaker naar de Wadden!

Texel in december
Met veel kilometers van en naar familie en vrienden was het een gezellige en drukke tijd - waarbij ik tot nieuwjaar weinig tijd en aandacht heb besteed aan studie of de situatie rondom het werk.

Op 2 januari zijn enkele medestudenten en ik weer aan de slag gegaan en hebben we gesprekken gevoerd bij de Rabobank. Op 3 januari hebben een paar collega's en ik met een oud-collega uitgebreid geluncht en lief en leed gedeeld. Heerlijk om bij te praten en iedereen te zien.
Ook heb ik me gerealiseerd dat ik dat toch echt niet kan en wil missen, het plezier van werken en samenwerken, en de intellectuele uitdaging van het werk. 

Op 8 januari stond een gesprek gepland met mijn directeur over de ontstane situatie; of eigenlijk, een hoorzitting waarbij ik mijn visie kon toelichten. Uiteindelijk heb ik dat gesprek afgezegd; mijn visie is duidelijk verwoord in de brief aan de directie, en de vragen die ik daarin stel kunnen zij ook schriftelijk beantwoorden. Ik zag op tegen de confrontatie en bewaar mijn energie nu voor zaken die me meer opleveren. Heel concreet zijn dat op dit moment: gezondheid en de studie.

De revalidatie is weer gestart (twee dagdelen per week) en dat vergt fysiek erg veel. Het is heerlijk om te doen maar het veroorzaakt ook pijn wat weer vermoeiend is. Ik sterk erdoor aan, maar door een infectie en andere klachten lever ik ook weer in. Het motiveert om er nog harder aan te werken.

De overige tijd richt ik me op het studeren. Op 23 en 30 januari hebben we tentamens en dat gaat dan over negen weken college met bijbehorende lesstof. Het is veel en het schema dat ik heb gemaakt laat bijna geen ruimte voor andere dingen. 

Ik verbaas me erover hoe snel de tijd voorbij gaat met twee studieavonden en twee dagdelen revalidatie per week. Als daarbij nog iets als tandarts, huisarts, ziekenhuiscontrole, garage, apotheek, bibliotheek, gezellige telefoontjes, koffie drinken bij buurvrouw, bezoek van collega's, boodschappen en koken gepland staat (nee, niet alles tegelijk!) is het maar zo februari. O ja, ik heb ook nog een dagdeel aan het infuus gezeten. Nooit fijn, maar uiteindelijk toch ook wel fijn. Helden zijn het, donoren!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten