donderdag 4 juli 2013

Laatste loodjes

Vanavond heb ik mijn laatste tentamen voor de vakantie. Iedere minuut heb ik nog nodig maar toch dwaal ik even af op mijn blog.
Het tentamen van vorige week op 27 juni ging moeizaam, ik kreeg het niet goed in m'n hoofd - en het er ook niet goed uit. Toch verwacht ik een voldoende, maar het zal een magere zijn.
De stof van organisational behaviour vond ik wel erg interessant, in tegenstelling tot het vak waar ik nu op loop te zwoegen. De grote lijnen van management accounting zijn erg leuk en geven veel inzicht maar de vragen zijn op detailniveau; stel een resultatenrekening op, werk de shareholdersvalue uit, gebruik de netto contante waarde etc. Hier ga ik de mist in want ik ben niet sterk in de details. Hoe hard ik m'n best ook doe, ik zie altijd wel iets kleins over het hoofd. Ook best knap hè - maar funest voor de punten in het tentamen.
Nu ja, ik ga ervoor, nog even en dan: onderwijsvrij! Het duurt nog even voordat we op vakantie gaan,  maar ik verheug me op de afwezigheid van de studiedruk na vanavond.
Overigens heb ik (nog) geen uitslag, maar zit ik wel weer aan de antibiotica. Ik bespeur een correlatie tussen tentamen en antibiotica, jullie ook?