dinsdag 11 juni 2013

Acht

Op het hertentamen heb ik een 8,5 gehaald. Wat een fijn cijfer! En dat voor een vak dat me altijd wat angst aan heeft gejaagd! Uiteindelijk heb ik het blok methodologie, waar statistiek onderdeel van uitmaakte, afgesloten met een 8. Heerlijk.
27 juni heb ik tentamen voor het vak Organisational Behaviour, en op 4 juli het tentamen Management Accounting. Het zijn beide erg leuke vakken maar ook lastige; veel tekst, veel modellen en theoriĆ«n en er wordt veel inzicht gevraagd.
Het zijn de laatste loodjes voor de vakantie en de studiemoeheid begint toe te slaan; ook al lees ik voor ieder college nog trouw alle hoofdstukken door, ik merk dat ik tijdens zo'n college een deel van de stof soms al weer kwijt ben. Toch doe ik nog even extra m'n best. De hertentamens van deze vakken zijn pas in september, als de colleges ook weer beginnen, en dat wil ik natuurlijk voorkomen.
Het gevolg is dat ik erg aan de ondergrens zit; werk- en collegedagen vallen me zwaar en de klachten nemen toe.
Vandaag werk ik thuis, ik studeer nog een beetje en vanavond ga ik dan naar Utrecht voor college; morgen nog zo'n dag. Maar dan zonder college natuurlijk!