zaterdag 1 juni 2013

Juni!


Sankt Goarhausen, bij de Lorelei
Vandaag heb ik tentamen statistiek gemaakt. Dit tentamen zou ik op m'n verjaardag maken maar toen was ik ziek, vandaag was de herkansing. En het ging goed, ik verwacht zeker een voldoende - eigenlijk best wel een goede voldoende zelfs, want ik vond het niet moeilijk. Mijn medestudenten wel dus ik twijfel een beeje. Over maximaal twee weken krijg ik de uitslag.
Het afgelopen studieblok bestond uit drie onderdelen waarvan ik er al twee heb gehaald, met een 7,7 en met een 7,5. Dit was het laatste deel, met een 5 heb ik het blok binnen maar ik wil natuurlijk iets meer..
Ondertussen is het laatste blok ook alweer halverwege. Afgelopen donderdag moesten we een presentatie houden: we moesten een wetenschappelijk artikel bespreken voor het vak Management Accounting. En ja, het was echt leuk!

Santuario San Luca, Bologna
Zelf heb ik niet voor de groep gestaan, de laatste tijd speelt de MG weer erg op, met name na een werkdag. Langere tijd met wat hoger volume praten lukt dan niet meer, vreselijk afschuwelijk frustrerend is dat.
Het heeft te maken met vermoeidheid want als ik niet heb gewerkt op een college-dag dan red ik het veel makkelijker tot 10 uur (college is dinsdag en donderdag van 19 tot 22 uur).
Op 24 juni heb ik een telefonisch consult met mijn neuroloog, om te bespreken hoe het gaat. Het is lastig, want ik merk erg goed dat de MG redelijk direct afhankelijk is van mijn inspanningen op een dag. Slecht slapen, moeilijk eten, griepjes etc hebben ook wel invloed maar dat is minder direct aan de mate van de klachten te koppelen.
Het ís ook druk, met studie en werk en twee korte vakanties en een bijzonder gezellig familieweekend. Maar ja, wat moet ik dan doen en wat moet ik laten?

Het familieweekend ter gelegenheid van het 50-jarig huwelijk van mijn ouders was bijzonder leuk. Ze hadden een landhuis (landhuis Kippenburg) gehuurd in de buurt van Balk, Friesland, met veel kamers en een bos om de hoek. Wat wil je nog meer! Twee speurtochten en een chocoladefondue vormden het hoogtepunt.
Kippenburg
Begin mei zijn we twee dagen naar Duitsland geweest, een spontane actie, we wilden even weg. We zijn naar Sankt Goarhausen aan de Rijn geweest en hebben overnacht bij Mühle Braun, een leuke en rustige B&B, gerund door Nederlanders. Een aanrader! Eigenlijk was één nachtje natuurlijk te kort.
In de week voor Hemelvaart zijn we in Bologna geweest, wat een prachtige gezellige leuke stad is dat! In een paar dagen tijd hebben we de stad verkend, een wandeltocht naar een Santuario gemaakt, vreselijk zoete Limoncello gedronken en verschillende terrasjes uitgeprobeerd. Er is een schitterende basiliek en een oude universiteit met veel pracht en praal. Het weer was lekker, wat minder warm dan we verwachtten maar eigenlijk was dat maar goed ook.
De komende weken is er tijd voor werk en studie, maar dan fijn weer in het gewone ritme. Op 25 juni heb ik alweer het volgende tentamen. Het laatste tentamen is op 4 juli en daarna hebben we twee maanden vrij. Heerlijk, ik zie er nu al naar uit! Alle tijd en rust voor andere dingen, ja, ook voor werk, en daarnaast ook voor het toeleven naar de vakantie...