woensdag 13 maart 2013

Hieperdepiep Joehoe!

Yes! Yesyesyes! Zowel het tentamen Sociotechniek als het tentamen Strategie heb ik gehaald! Gisteravond op weg naar college hoorde ik van een medestudent dat de uitslagen bekend waren en dat ook ik voor beide een voldoende had. Hierperdepiep joehoe!
Niet dat ik nu zo vreselijk onzeker ben over mijn kunnen, als ik had gedacht dat het niveau te hoog zou liggen dan was ik er niet aan begonnen. Maar toch, ik voel een sterkte verplichting tegenover mijn werkgever die de opleiding betaalt, en of ik het echt aan kan moest nog blijken. En dit sterkt me dan weer!
Inmiddels zijn we al druk bezig met het nieuwe blok, dat loopt tot eind april en gaat over statistiek en methodologie. Die toch wel droge stof wordt leuker doordat we een kleine onderszoeksopdracht moeten uitvoeren waarin we de kennis direct kunnen toepassen. Wij bestuderen daarvoor de organisatiestructuur van de werkgever van een van de medestudenten, morgen gaan we daar op werkbezoek.
Vandaag ben ik ook met de studie bezig, naast een hele hoop telefoontjes voor wat gedoe op het werk. Dat is overigens best leuk gedoe, ook al gaat het om een lastig probleem. Maar het ermee bezig zijn en aangesproken worden op je vaardigheden is dan wel weer erg leuk. Het gaat goed, er is een hoop te doen en het is fijn om weer productief te zijn. Mijn gezondheid helpt daarbij, over het algemeen voel ik me echt beter dan enkele maanden geleden.
In de details zit echter nog een hoop ongemak. Zo gebruik ik nu bijvoorbeeld opnieuw antibiotica, want de kuur van vorige week heeft helaas niet alles kunnen oplossen. De ontsteking in mijn luchtwegen put me uit, dat veroorzaakt extra spierzwakte en dat veroorzaakt dan weer pijn die niet te verminderen is met pijnstillers. Echter, zo lang daar maar weer een oplossing is (of lijkt te zijn) zie ik mogelijkheden voor verbetering, en richt ik me op andere en leuke dingen.

Zoals een nieuwe verslaving: smoothies! Fruit eten doe ik niet met plezier, toch weet ik dat het heel erg gezond is. Tegenwoordig maak ik daarom iedere ochtend een smoothy bij het ontbijt. De favoriet tot nu toe bestaat uit peer, banaan, yoghurt, honing en een beetje limoensap. Gezond hè. Ook ik ben benieuwd hoe lang ik het volhoud.
De statistieken van Funda laten zien dat er vaak wordt gekeken naar mijn huis. Helaas is er nog steeds geen kijker geweest, maar het doet me plezier dat het huis veel belangstelling krijgt.