zaterdag 9 februari 2013

Afbouwen en opbouwen


Mijn huis..
Inmiddels gebruik ik een stuk minder prednison, zijn de infusen stop gezet, gebruik ik minder Mestinon als symptoombestrijder overdag en gebruik ik de Mestinon Retard voor 's nachts helemaal niet meer. Kortom: ik gebruik een stuk minder medicijnen en ik voel me er goed bij. In de MG-klachten zit weinig verandering; bij kleine inspanningen treedt de spierzwakte al snel op en aan het einde van de dag is het voortdurend aanwezig. Ik hoop dat dit op iets langere termijn nog verbetert. Ik denk wel nu al te kunnen merken dat ik minder bijwerkingen heb. Ik slaap wat beter, ben minder vaak misselijk, voel me minder opgejaagd, heb minder huidproblemen, nu ja, ik voel me gewoon prettiger.

Ondertussen werk ik weer 4 (nog niet volledige) dagen per week en samen met de studie-uren en reistijden zijn dat intensieve dagen. Toch is het totaal anders dan een paar weken geleden, toen ik me nog door de dagen heen moest zwoegen en mijn enige doel van de dag was de avond te halen. Ik heb weer zin in de dingen - en het wordt alleen nog maar beter! Dat hoop ik tenminste.
Werk is leuk en gaat goed en de metamorfose van m'n huis is afgerond. Donderdag heeft de fotograaf uitgebreid foto's genomen in huis om op Funda te gebruiken. De eerste foto's zijn binnen en het huis staat er als een plaatje op - vind je niet?!
Ik heb binnenkort afspraken met twee makelaars en zodra ik een heb gekozen wordt mijn woning weer op Funda aangemeld - en zal ik hier een linkje plaatsen natuurlijk.

Het tweede studie-blok ronden we volgende week alweer af. Voor het ene vak hebben we al een opdracht moeten maken en op 28 februari wordt dat afgesloten met een tentamen. Voor het andere vak hebben we een thuistentamen mee gekregen. Dat lijkt makkelijk maar het zijn veel inzicht-vragen die nog behoorlijk wat inspanning gaan vragen. Daar ga ik nu dus maar mee aan de slag.