maandag 8 oktober 2012

Weekendverlof en blaastest

Gisteravond heb ik mezelf weer ingecheckt in het Radboud ziekenhuis. Vanaf vrijdagavond was ik thuis met weekendverlof en daar heb ik van genoten. Nog nooit zo'n druk weekend gehad! Bezoek is altijd leuk en eigen bed en douche is helemaal fijn. Het viel me dan ook zwaar om gisteravond m'n tas in te pakken en m'n huis af te sluiten. Bah.
Toch voel ik me wat sterker en dat blijkt ook uit de controles: ik scoor op alle onderdelen weer iets beter, zelfs na de slechte nacht die ik heb gehad. De score van de blaastest, waarmee de kracht van m'n longen en de longinhoud wordt gemeten, was bijna twee keer zo goed als die van vrijdag.
Het gaat zelfs zó goed dat het erop lijkt dat ik na de plasmaferese-behandeling van vanmiddag naar huis mag. Voor de rest van de behandelingen kan ik dan heen en weer naar het ziekenhuis.
Dat lijkt me een stuk prettiger!