donderdag 4 oktober 2012

Plasmaferese

Deze blog zou moeten beginnen met vakantieverhalen over zeilen in de zon en gezellige Franse marktjes, maar daar is iets tussengekomen; dinsdag 2 oktober ben ik opgenomen in het Radboud Ziekenhuis in Nijmegen.
De MG-klachten bleven toenemen, ondanks de veranderingen van medicatie en het verkorten van de periode tussen de infusen.
Gisteren heb ik de eerste plasmaferese-behandeling gehad, morgen volgt de tweede. Het lijkt erop dat ik daarna met 'weekendverlof' mag (eerlijk zeggen, welke associaties roept dat op?); maandag check ik dan weer in voor behandelingen op maandag, woensdag en vrijdag. De maandag dáárna vindt de laatste behandeling plaats. Hopelijk hoef ik niet al die tijd in Nijmegen te blijven maar kan ik eerder naar huis en hoef ik alleen nog voor de behandeling naar het ziekenhuis!
Als er nieuws is zet ik het op deze blog; dit bericht post ik vanaf m'n ziekenhuisbed, is dat niet geweldig multimediaaldigitaal?