zaterdag 21 juli 2012

Tijd

 
Bewijs: het vlees van de slager in Palermo is vers.
Er zijn ruim twee maanden voorbij sinds mijn laatste blog. Dat heeft verschillende redenen: 1) met een iPad is het lastig een blog toe te voegen; dan kan ik natuurlijk mijn laptop pakken maar 2) ik heb geen tijd gemaakt want 3) ik zat wat minder lekker in m'n vel en vind het dan moeilijk te beslissen wat ik wel en niet deel op m'n blog.
 
Het reizen naar Utrecht valt me zwaar; met de trein gaan kost veel energie door het staan en wachten en lopen, en met name door een haastige overstap; en met de auto sta ik zowel 's ochtends als 's avonds lang in de file. Door het voortdurende koppelen slaat de MG toe in m'n benen wat het lopen extra zwaar maakt. 's Avonds heb ik weinig energie voor andere dingen dan huishoudelijk geneuzel; koken, post, krant en verder niet zo veel.

Op familiebezoek in Beieren
Doordat ik veel klachten heb en vaak controleafspraken heb, ga ik vaak naar het Radboud in Nijmegen. Mede daardoor ben ik voortdurend met m'n werkuren aan het schuiven; op het werk vindt men dat geen probleem, maar ik vind het onrustig en lastig.  
Met m'n gezondheid gaat het niet zo goed; ik heb twee kleine ingrepen gehad in het ziekenhuis, ondanks de nieuwe medicijnen heb ik vaak last van myasthenia, ik voel me voortdurend misselijk, eet daardoor vaak te weinig waardoor ik minder sterk ben, mede daardoor slaat de migraine toe, daardoor meld ik me alweer ziek op m'n werk, daardoor voel ik me een niet-productieve werknemer en voel ik me schuldig, dat drukt op m'n geweten en daardoor voel ik me niet zo lekker (om niet te zeggen: daar baal ik van), kortom, ik krijg het niet op de rit.

Om het nog een beetje leuk te houden probeer ik wel van alles te ondernemen. Een paar hele prettige dingen waar ik erg naar uit keek heb ik echter moeten afzeggen, daar voel ik me erg vervelend onder en dat kost ook energie.
Thuis zitten en rustig aan doen en aansterken lukt echter ook niet; de onrust slaat dan toe en in plaats van uitgerust raak ik er gespannen van. Tja, dat kan dus op allerlei fronten een stuk beter. Daar ga ik de komende tijd dus maar mee aan de slag. Gisteren heb ik weer een infuus gehad, dat geeft me vanaf morgen weer een boost om de dingen aan te pakken.
De Opera Orfeo et Euridice in de tuinen van Paleis Soestdijk
was indrukwekkend. Gewoon gaaf!
Overigens zijn er genoeg dingen waar ik heel erg blij mee ben; zo mag ik van m'n werkgever naar eigen voorkeur gebruik maken van de auto of trein en heb ik altijd een parkeerplaats in Utrecht (voorheen een probleem); zijn er veel thuiswerkfaciliteiten; is de inschrijving voor m'n studie eindelijk rond (!!!!!); heb ik prachtige nieuwe boekenplanken in m'n woonkamer; heb ik al twee vakantietjes achter de rug en gaat de echte vakantie nog komen; komt volgende week mijn nieuwe bank; zijn er allemaal leuke lieve mensen om me heen; win ik net zo vaak als ik verlies met Wordfeud... Dus er valt ook genoeg te genieten.

Medio augustus hebben we een zeilboot gehuurd en gaan we twee weken lekker zeilen, daarna ben ik nog een week vrij waar ik nog niets heb gepland. Dáárna zijn m'n vakantiedagen ook vrijwel op, ik heb dan nog net iets over voor studie en kerst.
Selinunte, Sicilië
Eind oktober begin ik met mijn studie Bedrijfskunde en dan moet ik de zaken een stuk beter op orde hebben, anders gaat me dat niet lukken.
Hm, als ik eea zo terug lees is het veel geklaag. Hopelijk helpt de zon komende week om het wat positiever te beschouwen. Meestal lukt me dat een stuk beter dan nu en heb ik daar geen zon voor nodig.
Nu eerst: wat gaan we vanavond eten? Gevonden op AH Recepten: een salade met spekjes, eieren, kippenlevertjes (ja!) en avocado. Als ik dáár niet van aansterk...
Morgen gaan we de lekkerste barbeque in Oosterbeek en wijde omstreken meemaken bij de Burlages; ik heb er nu al zin in.