zondag 28 oktober 2012

ABK!

Donderdagavond 25 oktober was de introductie van mijn studie Bedrijfskunde. Ja heus, na al die jáááren overleggen (en overreden en plannen en afwegen) met m'n werkgever heb ik me dit voorjaar ingeschreven bij het ABK (www.ru.nl/abk), de Academie voor Bestuurs- en Bedrijfswetenschappelijke Kennis, een onderdeel van de Radboud Universiteit Nijmegen. Hier ga ik de deeltijdopleiding Bedrijfskunde volgen. Vanaf volgende week heb ik iedere dinsdag en donderdag college. Na twee jaar (en uiteraard het halen van alle tentamens) volgt nog een afstudeeropdracht van een half jaar. In 2015 hoop ik af te studeren als Master of Science (voorheen doctorandus) in de Bedrijfskunde. Spannend!

De introductie bestond uit het kennismaken met de mede-studenten, een uitleg over de leslocatie en haar voozieningen (www.oudlaen.nl) in Utrecht en sloot af met een borrel en diner.
Mijn enthousiasme is alleen nog maar groter geworden. De lesstof is interessant omdat het zich richt op de sociaal-organisatorische kant van de Bedrijfskunde; dat komt van pas omdat ik bij een non-profi organisatie werk én omdat het mijn overtuiging is dat een bedrijfseconomische studie een breed uitgangspunt moet hebben. Goed, dat is een geheel ander stokpaardje, daarover later misschien nog eens meer.
De medestudenten hebben allerlei verschillende achtergronden, iedereen zal een geheel eigen inbreng bij de colleges hebben. Ik heb er erg veel zin in.

En ja, natuurlijk komt het erg beroerd uit. Mijn gezondheid is de laatste twee jaar niet zo slecht geweest, werken lukt de laatste weken al niet meer, dus hoe ga ik daar een studie van 20 uur per week bij doen? Ik weet het ook niet, ik overleg met de bedrijfsarts en neuroloog en doe alles om zo gezond mogelijk te zijn en te worden. Je geen zorgen maken helpt ook, nog iets waar ik op ga studeren.