woensdag 9 mei 2012

Trapani

Gisteren heb ik de laaste pil van de nieuwe kuur antibiotica geslikt. De kuur in april had ik afgebroken omdat de MG klachten erg toenamen - en ik de indruk had dat de ontstekingsklachten verdwenen waren. Die kwamen echter na een paar dagen terug, nu ook in m'n longen, zodat ik toch weer een nieuwe kuur (nu een andere soort) antibiotica heb gekregen. Door de medicijnen en de ontstekingsklachten ben ik zo slap als een vaatdoek. Ik heb zelfs een week niet gewerkt, verschrikkelijk om nutteloos thuis te zitten en ziek te zijn. Uiteraard houd ik contact met het werk via de mail maar uiteindelijk komt de boel toch stil te liggen.

Eten gaat moeilijk waardoor ik afval en me nog minder voel. Afgelopen weekend heb ik daarom een calorie-app gedownload (jawel) waarmee je makkelijk zicht krijg op wat je per dag binnen kijgt aan voedingsmiddelen en caloriën. Daaruit bleek dat ik inderdaad te weinig at; daar houd ik nu rekening mee en ik verwacht dat ik daardoor ook snel op zal knappen.
Al bijna een jaar heb ik ook andere klachten die bijdragen aan m'n vermoeidheid. Het lijkt erop dat ik daar nu snel aan kan worden geholpen, zodat mijn algehele welzijn na die ingreep een stuk beter wordt. Ik kan niet wachten.
Morgen hoop ik weer een paar uur aan het werk te gaan om de lopende dingen op orde te brengen en enkele nieuwe dingen in gang te zetten. Immers, ik ben straks alwéér een week niet aan het werk - omdat we op Sicilië zijn!
Maandag vliegen we naar Trapani, en maandag de 21e komen we weer terug. Ik zie er erg naar uit, ik heb 48 (!) boeken op m'n iPad gezet zodat ik me niet hoef te vervelen tussen de bezienswaardigheden door. Stel je toch voor dat je niets te doen hebt.