donderdag 5 april 2012

Nog verder vooruit

Gisteren, woensdag 4 april, kreeg ik fantastisch bericht: ik kan toch studeren! Na goed overleg en uitgebreide afweging mag ik op kosten van mijn werkgever Bedrijfskunde gaan studeren aan de Radboud Universiteit in Nijmegen (via het ABK). En nu aan deze voorwaarde is voldaan wordt mijn tijdelijke aanstelling bij de Belastingdienst / Centrum voor Kennis en Communicatie in Utrecht ook omgezet naar een vast dienstverband.
Die voorwaarde leek even niet meer ingevuld te kunnen worden, en daarmee stond ook mijn baan in Utrecht op de tocht. Het goede bericht gaf dus een dubbele opluchting!
Dat (en de appeltaart) gaf extra energie om de dekenkist die ik zondag via Marktplaats had gekocht eens goed onder handen te nemen. Met professionele hulp heb ik met tandenborstel en schilmesje oude lagen was weggekrabd. Met een zacht staalborsteltje is de laatste was weggehaald, waardoor ook het grootste deel van de vlekken op het deksel verdween. Met een laag nieuwe was ziet de kist er prachtig uit. En nee, het is geen kubieke kist, maar dat is ook niet nodig om je spullen in te bewaren!

Eind maart heb ik een week vrij genomen om allerlei leuke dingen te ondernemen. We zouden de eerste paar dagen op pad maar dat ging niet, mijn gezondheid zat in de weg. Gelukkig hebben we na dat weekend wel van alles ondernomen - een dagje Den Bosch, met uitgebreid terrasonderzoek, en een dagje Maas en Waal waarbij het opvallend was hoeveel gevelstenen er zich in Gorinchem bevinden. En overal kom je Hendrick Hamel tegen, een belangrijk man voor de stad, voor Nederland en Korea.
Ook heb ik tijd genomen voor mijn persoonlijke ontwikkeling, wat een rijkdom als je daar groei in kan ervaren!
Donderdag was toch een werkdag; ik heb een Masterclass bezocht van Etienne Wenger, een Amerikaans wetenschapper en onderzoeker die werk verricht op het gebied van Social Media en Communities of Practice. Dit heeft mijn interesse; ik ben er erg actief op/mee, en mijn werkzaamheden spelen zich voor een groot deel ook af op dat gebied.

Ondertussen gebruik ik bijna vier weken CellCept, en ben ik helemaal gestopt met het gebruik van Imuran. Morgen moet ik mijn bloed laten onderzoeken - voorlopig gaan ze iedere twee weken kijken hoe ik erop reageer. In vier weken tijd ben ik van 500 mg naar 2000 mg per dag gegaan, en dat levert een extra belasting op voor je organen.
Mijn MG-klachten nemen nog steeds toe, en ik voel me over het algemeen steeds een beetje slechter. Uiteraard heeft het één met het ander te maken. Ik probeer m'n activiteiten erop aan te passen en ga wat vaker met de auto ipv de trein naar Utrecht (maar ben toch ook naar die bijzonder gezellige borrel op zaterdagavond geweest). Ik reken erop dat ik wen aan de nieuwe medicatie en mijn klachten daarna afnemen.
Ik zag echt uit naar mijn infuus IVIG, echter door omstandigheden had ik de afspraak pas afgelopen maandag staan, na het werk, en dinsdag had ik een extra drukke, lange en bewogen dag. Kortom; aan m'n planning valt ook nog wel iets te verbeteren...