woensdag 7 maart 2012

Vooruit

Helaas, ik ga dit jaar geen Bedrijfskunde studeren. Om boekhoudkundige redenen (!) was het voor mijn werkgever niet mogelijk mijn inschrijving bij de RijksUniversiteitGroningen (reeds betaald) om te zetten naar de Radboud Universiteit in Nijmegen. Na een zeer prettig gesprek was ik daar door de toelatingscommissie geaccepteerd en stond alleen de financiering nog in de weg. Die hindernis bleek echter te groot - en mijn teleurstelling is zo mogelijk nog groter. Ik ga echter door met het onderzoeken van de mogelijkheden. Ik ben en blijf ervan overtuigd dat zowel ik als mijn werkgever ervan gaan profiteren als ik die studie ga doen!

Nu dat gedoe om die studie tijdelijk op een lager pitje staat heb ik wel wat rust. Ik ga nog steeds voor mijn job in Utrecht en de rest van mijn energie gaat op aan m`n gezondheid. Die houdt nog steeds niet over. 
Concert van Pe en Rinus in Groningen. Feest!
Vrijdagmiddag kreeg ik mijn infuus en dat viel helemaal verkeerd. Zaterdag en zondag kon ik weinig anders dan in bed liggen en spugen. Frustrerend dat iets dat je als medicijn toegediend krijgt je ook zo ziek kan maken. Nog steeds sta ik zwak op m´n benen, gelukkig kan ik sinds gisteren weer redelijk normaal eten en vandaag heb ik m´n eerste koffie weer gedronken.

Inmiddels ben ik gestopt met de Imuran, vrijdag ga ik starten met de CellCept via een uitgebreid opbouwschema. Uiteindelijk moet ik 2000 mg per dag gaan gebruiken. Tweewekeljks wordt m´n bloed gecontroleerd om na te gaan of met name mijn lever- en nierfunctie op peil blijven. De reumatoloog was erg positief over het medicijn; het schijnt wat verfijnder te werken dan Imuran waardoor je iets meer van je eigen afweer overhoudt. Ze was er niet van overtuigd dat de bijwerkingen zo veel minder zouden zijn, over het algemeen is dat te individueel om daar iets over te kunnen zeggen. Ze was negatiever over het langdurig gebruik van de prednison. Voorlopig blijf ik op het huidige niveau, maar ze hoopt dat ik dat behoorlijk kan gaan verminderen als de CellCept eenmaal werkt. Over vier tot acht weken. Dat hoop ik ook!

23 februari ben ik met zus naar een concert van Pe en Rinus in Groningen geweest. Nostalgie en feest! En natuurlijk kom ik daar mijn favoriete Groningse vriendin (tevens buurvrouw in Oosterbeek) tegen.