vrijdag 23 december 2011

Licht

Sinds woensdag worden de dagen weer langer en lichter. Daar ben ik erg blij mee, want m'n stemming was wat donker de afgelopen dagen. Die baan, waar ik zo enthousiast over schreef in m'n vorige blog? Waar ik zo'n zin in had, die zo goed was voor mijn mobiliteit en de bezuinigingsdoelstellingen van mijn werkgever?
Die baan staat op losse schroeven. Ik weet niet of ik op 2 januari naar Utrecht kan, om met die nieuwe baan te beginnen, of toch weer naar Apeldoorn moet - waar ik dan overigens geen opdracht en dus geen werk heb. Een rare situatie (en dan druk ik me diplomatiek uit).
Wat is er aan de hand? Zoals bij ons gebruikelijk als je van het ene naar het andere bedrijfsonderdeel gaat, geldt ook voor mij een proeftijd. Dat bekent dat mijn huidge werkgever (De Belastingdienst, onderdeel CAO) een periode mijn loonkosten betaalt terwijl ik al werk bij mijn nieuwe werkgever (De Belastingdienst, onderdeel CKC). Bij goed functioneren ga ik na die periode over in vaste dienst van CKC en neemt CKC ook de loonkosten over.
En opeens (sinds vorige week) wil CAO hier niet mee aan meewerken. Men vindt dat er te veel mensen betaald worden die al wel bij een ander dienstonderdeel werkzaam zijn. En daarom wordt op alle afspraken terug gekomen.
Tja, er speelt natuurlijk van alles mee bij deze beslissing, maar ik lijk er de dupe van te worden. Veel collega's in een vergelijkbare situatie hebben al te horen gekregen dat ze per 1-1-2012 toch niet naar een ander onderdeel mogen - terwijl ook zij al afscheid hebben genomen en spullen verhuisd hebben etc. Voor mij is er nog een opening; omdat ik meer zicht heb op een vaste aanstelling lijkt het erop dat men een uitzondering wil maken en ik toch mag starten. Echter, daar moet ik dinsdag nog verder achteraan.
Tja. Gek hé, het kan dus zo zijn dat ik maandag 2 januari toch weer met de auto naar Apeldoorn moet ipv in de trein naar Utrecht... Ik ben als altijd positief, maar het blijft een vervelende situatie. Mijn kerst en vrije dagen volgende week laat ik er echter niet door vergallen!

Goed nieuws is dat ik een prettig gesprek heb gehad bij mijn opleiding en dat men mij graag wil aannemen; ik kan starten in april, als mijn werkgever tenminste de kosten op zich neemt. Over die betaling heb ik overigens ook nog geen zekerheid, ook daar hoop ik snel meer over te horen.
Volgende week heb ik verlof, en ik heb allerlei leuke dingen op de planning staan. Gezellig kerst vieren, naar een voorstelling van Youp van 't Hek in Groningen, oud en nieuw vieren met vrienden, lekker druk doen dus.
Vandaag heb ik eindelijk winterbanden onder de auto laten zetten, ik liep ermee te treuzelen totdat ik afgelopen maandag een enorme zwieper maakte op een extra glad stuk weg op de Veluwe. Gelukkig liep het goed af maar het was een nare ervaring, hopelijk heb ik de kans op herhaling iets verkleind met de winterbanden.
Ik wens iedereen een warme kerst en een goed 2012!

1 opmerking:

  1. Hopelijk is alles weer goed nu bij jou? Het is nooit prettig als je baan op de tocht staat.

    BeantwoordenVerwijderen