vrijdag 3 juni 2011

Crustum Mali

Nog nooit heeft er zo veel tijd tussen mijn blogs gezeten. Had ik niets te melden? Gebeurt er dan helemaal niets in Oosterbeek? Interesse verloren? Ale typ-vingers gebroken? Wachtwoord kwijt? Laptop/Ipad uit het raam gevallen?

Voorbereiden op de boot
Nee dus. Er gebeurde veel en het was druk. Leuk druk! Ik zal niet uitgebreid gaan opsommen wat er de afgelopen weken is gebeurd; de hoofdlijn is toch wel dat er veel rondom Het Huwelijk (vanaf nu: HH) van broer en Chantal heeft plaats gevonden. Dat hield onder andere in een jurk voor mezelf zoeken, passen en kopen, idem voor schoenen en clutch, op de boot voorbereidende intake-gesprekken voeren,  strategisch kleur-overleg plegen,  nog strategischer zuster-overleg plegen, ultiem kapper-overleg zo kort mogelijk houden, outfit-moeder-overleg doorspreken, wat-wordt-er-van-mij-verwacht-als-spreker-overleg uitvoeren, nadenken over waar de getuigen zitten, eigenlijk nadenken over allerlei andere zaken die te maken hebben met planning en wanneer waar, in welk hotel gaan we overnachten, kunnen we wel inchecken om 2 uur 's nachts (voorzichtige schatting) - o, nu ben ik toch aan het opsommen. Excuus. En dit was nog maar een klein begin!
En dit vond en vindt allemaal plaats in Groningen, Breda en Oosterbeek. Gezellig!
Tussendoor heb ik een aantal cursusdagen gehad, leuke congressen gevolgd,  er waren verjaardagen, er was wat auto-gedoe (what else is new) en gezondheidsgedoe.

Graag deel ik goed nieuws: gisteren had ik de uitslag van de CT-scan van mei: alles was goed. Comme toujours. Gelukkig! Een goede reden voor appeltaart. Pas over een jaar moet ik terugkomen.

De gezondheid vraagt wel wat extra aandacht. Mijn bloedwaarden zijn de laatste tijd niet zo goed en ik voel me ook niet zo goed. De MG gaat naar wens (binnen de ongewenste marges, maar daar zal ik eens over ophouden) maar de verschijnselen erom heen leveren steeds meer problemen op. Het lijkt erop dat ik toch niet goed tegen de medicijnen kan of dat de lange periode van het gebruik ervan me gaat opbreken.
Vorige week heb ik een infuus gehad maar ik voel me nauwelijks beter, terwijl ik meestal goed kon merken dat ik een 'boost' had gekregen.
Gisteren heb ik daarom mijn bloed opnieuw laten prikken - alles altijd in overleg met de huisarts - en volgende week hoop ik met mijn neuroloog te kunnen bespreken welke andere opties er zijn.

Te koop
Voor HH ga ik geen wijzigingen in de medicatie aanbrengen - stel je voor! - en op 2 juli vertrek ik voor een week naar Hauteville-sur-Mer met zus. Frankrijk, dat klopt. Normandië dit keer. Ja, daar was ik ook al eerder geweest. Dus?
Als ik rond die datum met nieuwe medicijnen of een andere dosering start kan ik daar in alle rust aan wennen.

Voor die tijd hoop ik overigens een andere auto te hebben gekocht zodat dat geweeklaag over autosores de komende jaaaaren niet meer aan de orde is! Mijn auto staat nu op internet en ik ben ook al wat aan het kijken, hopelijk kan ik 'm snel inruilen.

Kaartjes voor een uitvoering van die Zauberflöte heb ik ook nog gekocht. Een lang weekend met de BB in België gweest. Een dagje Friesland gedaan. En een dagje Duitsland, en een dagje Jazz Festival. En met zus aan het winkelen geweest in Groningen. Én mijn huis opgeruimd want er komen kijkers! Maandag. Voor 't eerst in ruim een jaar. Ik ben benieuwd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten