maandag 9 mei 2011

Le bonheur

Koud terug uit Knokke (en dat was helemaal niet zo koud) zijn we zaterdag 30 april opnieuw naar het buitenland vertrokken: Frankrijk. Tja, ik realseer me dat er meer landen tot de categorie 'buitenland' behoren maar om de een of andere reden kom ik toch altijd weer bij Frankrijk uit...

Vrijdagavond hebben we nog een houten huisje kunnen huren en zaterdag gingen we op pad naar Grand Laviers, een mini-dorpje tussen Abbeville en de baai van de Somme.
Het ligt in prachtig Normandië: groen, rustig, strand in de buurt, veel leuke stadjes (zoals Amiens en Abbeville en le Tréport) te zien en alle gelegenheid om heerlijk te ontspannen.
Het huisje keek uit over een golfbaan, groen en glooiend, en nauwelijks bezocht door golfers. Het was een klein terrein, met ongeveer 25 huisjes en een klein receptiegebouw met een zwembad waar ook gratis wifi-verbinding was (inchecken!). 's Ochtens konden we er het verse brood ophalen dat we de avond ervoor besteld hadden. Kortom: vakantie!
Woensdag 4 mei zijn we terug gereden; onderweg hebben we nog koffie gedronken in Brugge en ons verwonderd over het grote aantal prachtige historische gebouwen.

Ik hoefde pas vandaag weer te werken dus donderdag en vrijdag heb ik besteed aan allerlei thuis-dingen én aan het zoeken naar een outfit voor de bruiloft van broer en vriendin.
In een auto waarvan de airco stuk was (oi wat ben je dan toch verwend) ben ik zaterdag naar Opende gereden en daar is mijn moeder ingestapt. In een mum van tijd waren we daarna in Groningen. Drie winkels, veel pas-sessies en een zomerjurk later zaten we bij Lies op het terras (van de Kosterij), in de zon. Lies was klaar met werken en sloot zich aan bij onze borrel.
Waarschijnlijk ben ik overigens geslaagd en wordt het een jurk van 't merk Hunza. Ik heb nu al zin in het het feest!
 
Wat is Groningen toch bijzonder en leuk en gezellig. Uit eten op een terras in een warme drukke stad geeft het iets extra zomers. Bij 'het Zwarte Schaap' hadden ze ook nog eens heerlijke asperges.

Zondag zijn we vroeg op weg gegaan naar Workum, waar we bij Femke en Foppe aan boord van de Windsljocht zijn gestapt. Met een flinke wind zijn we naar de appeltaart in Oudega gezeild, en daarna met een stuk minder wind weer terug.
Natuurlijk hebben we nog even dag tegen moeder gezegd (en lekker in de tuin gegeten) voordat we Friesland weer achter ons lieten. 's Avonds hebben we mijn auto nog naar de garage in Apeldoorn gebracht - hopelijk is de airco aan het einde van de week klaar. En inderdaad, als er dan binnen nu en een half jaar weer iets met het ding aan de hand is ruil ik 'm in. Kan me niet schelen waarvoor, als het maar storingsvrij is - en op diesel rijdt...

Ik heb een heerlijke vakantieweek gehad en veel hele leuke dingen gedaan. Vandaag ben ik er ook een lesje van aan het leren; het was toch te veel. Veel te veel. En deze week ben ik ook druk: vandaag na het werk ben ik naar Nijmegen geweest voor een CT-scan, morgenavond en woensdagavond ben ik druk met m'n hobby, donderdag krijg ik m'n infuus en vrijdag wil ik na m'n werk naar broer en vriendin. Ze vieren vakantie op de boot en dat lijkt me een uitstekende plek om enkele voorbereidingen voor de bruiloft door te spreken.

Tussendoor moet ik m'n rust nemen. Dat vind ik nog steeds moeilijk maar als ik dat niet doe of niet leer heb ik er veel last van. Oefenen dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten