donderdag 3 februari 2011

Verlof

Vandaag heb ik verlof. Morgen ook. Heerlijk! En ook wel nodig.
Begin deze week ben ik bij de huisarts geweest. Hij heeft me doorgestuurd voor een foto om te kijken of er een oorzaak is voor de toenemende pijn aan m'n borstbeen. Ik hoop daar vanmiddag uitslag over te krijgen. Ondertussen slik ik paracetamol, doe met twee handen het autoportier open en pak de Ipad onderhands op. Belachelijk!
Door dat gedoe en door de voortdurende misselijkheid (waar niet zoveel aan te doen is, ik neem nog een extra maagbeschermer) slaap ik slecht en valt alles me erg zwaar. Vandaar dat ik mijn agenda op het werk schoon heb geveegd en de komende twee dagen thuis op de bank met twee truien aan en een sjaal om ga uitrusten. En deze keer heb ik zin in het niksen.

Het infuus van vorige week lijkt me goed te doen. De dag erna ben ik toch vaak wat gammel, inmiddels voel ik me er weer door gesterkt. De myasthenia-klachten zijn op een redelijk niveau; eigenlijk vind ik dat dat wel goed gaat, kijkend naar m'n slechte conditie in het algemeen. Aan dat laatste ga ik dus extra aandacht besteden.
Of eigenlijk doe ik dat al: goed eten, bewegen, stipte inname van de medicatie, veel rusten. Maar eigenlijk-eigenlijk lukt dat allemaal ook niet zo goed: ik eet vaak te weinig door de misselijkheid, bewegen deed ik 2 x per week in de sportschool maar dat kan even niet door de klachten, ik leef wel bij de wet van m'n pillendoos-met-timer, het slapen gaat echter erg slecht. Net als rust nemen na het werk. Tja, ik ben er zelf bij, ga dus toch maar weer kijken wat er beter kan.

Gelukkig zijn er ook allerlei dingen die weer energie geven. Zo ben ik verguld met de respons van mijn manager dat men bereid is te investeren in mij door de kosten van een MBA-opleiding op zich te nemen. De adder onder het gras is dat er vanwege alle bezuinigingen op dit moment geen budget is.
Ik kan echter wel een andere opleiding volgen, een kortere opleiding voor organisatie-advies bij het SIOO. Dat was m'n tweede keus; deze is een stuk goedkoper, echter ook minder grondig, geeft geen certificering en richt zich meer op vaardigheden en minder op kennis.
Na afweging en overleg ga ik dat voorlopig toch maar niet doen; als in de tweede helft van het jaar blijkt dat er ruimte is in het budget (en dat is een reële mogelijkheid) kan ik wellicht in september alsnog starten met de MBA-opleiding. Mocht er dan alsnog geen budget zijn dan ga ik opnieuw kijken of ik toch de SIOO-opleiding wil doen.

Op het werk is het leuk en druk. Door een beperkte bezetting moeten we goed nadenken over wat we in 2011 kunnen doen. Wat wil de organisatie - en wat willen wij? Dit vergt wat grondig denkwerk. Leuk dus. Met een collega heb ik een congres bezocht over de digitale overheid en e-strategy. Interessant en inspirerend.

Mijn makelaar belde dat er een brochure was aangevraagd voor m'n huis. Ja, met iedere activiteit, hoe minimaal ook, zijn we blij! Het is de eerste interesse sinds maart vorig jaar. Wordt hopelijk vervolgd.

Vorige week ben ik bij Youp van't Hek geweest, zus had kaarten kunnen krijgen voor zijn show in Groningen. Overdag hebben we een expositie in het vernieuwde Groninger Museum bezocht. Schitterend!
Met name het museum en de digitale mogelijkheden die het biedt zijn geweldig; je kan met een digitale 'collector' je favoriete kunstwerken verzamelen en thuis nog eens bekijken en er extra informatie over krijgen. De expositie over Russisch Oriëntalisme viel ons helaas een beetje tegen.
We hebben lekker gegeten in 'het Zwarte Schaap' en met Youp in de schouwburg als afsluiter was het een heerlijke dag. Wel druk en laat en niet helemaal verstandig. Maar wel fijn!

O ja, die Ipad heb ik dus gekocht. Ik ben de koning te rijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten