zaterdag 15 januari 2011

Ribeauvillé

De dag na kerst zijn we met matig weer vertrokken naar Ribeauvillé, in de uitlopers van de Vogezen, in de Franse Elzas. Ons appartementje maakte deel uit van een 17e eeuws gebouw, midden in het stadje. De eigenaresse, Myriam, had alles opgeleukt met kerstballen en slingers en nog meer ballen en bellen en frutsels. Waarmee ze overigens voldeed aan 't gemiddelde; het ene huis was nog mooier en overdadiger in kerstsfeer gebracht dan het andere. Sommige gevels waren versierd met wel vier kerstmannen met flesjes Schnapps in de kleine handjes. Beetje typisch soms ook wel.

Het was leuk en gezellig en koud. En o ja, de gemiddelde restauranthouder gaat ervan uit dat je drie dagen niet hebt gegeten en past z'n porties daar op aan; zo krijg je een hele Kougelhopf (een klein soort tulband) als je een dessert bestelt. Dat is te vergelijken met ongeveer een halve cake...

We hebben genoten van de lokale lekernijen; chocolade en kaasjes en wijntjes en kastanje-likeur en donker frans brood dat per strekkende meter uit de oven kwam (25 cm de pain, s'il vous plaît).
Het was te koud om veel buiten te zijn, het weer zat niet mee. We hebben Mulhouse ontdekt en zijn naar Colmar geweest. Ook het slot Haut-Koenigsbourg hebben we bezocht, helaas was de mist zó dicht dat we niets van de omliggende prachtige bergpartijen (en ook niets van de nabijgelegen chateaux) hebben gezien.

De MG hield zich redelijk. Tja, af en toe een wijntje, een paar glazen champagne, kou, soms vroeg en dan weer laat naar bed, dat alles samen is zowel erg prettig en ontspannen als een extra belasting. Eenmaal thuis kon ik merken dat m'n klachten verergerd waren.
Nu, twee weken later, ben ik nog steeds niet weer zo fit als voor de antibiotica in december. Ik probeer nu twee keer per week te sporten om wat extra kracht op te doen en let extra op m'n voeding. Ja, SAAI! Maar dit gekwakkel is ook niets.

Ondertussen ben ik in gesprek met mijn manager over een opleiding. Ik wil toch wel heel graag een Master Bedrijfskunde doen en heb gevraagd naar de mogelijkheden. Het is een intensieve opleiding van 2,5 jaar. De kosten zijn hoog, en nu ook wij moeten bezuinigen is het de vraag of mijn werkgever dit wil betalen. Afwachten.

Ik heb bijna een Ipad gekocht (waarom/waarom niet/leuk/nuttig/nutteloos) en heb nog allerlei boeken ongelezen in huis. Druk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten