donderdag 25 november 2010

Paris

Woensdag de 17e reden we rond half drie 's middags door Parijs. Met Hans (okay, het navigatiesysteem) aan de voorruit en Lies (het andere navigatiesysteem (van wie ik de stem NIET kan uitzetten)) op de bijrijdersstoel reden we slechts gehinderd door chaotische wegwerkzaamheden zo maar naar ons hotel in het 11e arrondissement. Nadat we de koffers op de hotelkamer hadden gezet hebben we de auto naar een beveiligde P aan de rue Gambetta gebracht (dat ging ook prima, ondanks nóg chaotischer wegwerkzaamheden en wat onenigheid tussen Lies en Hans). We zijn naar het hotel terug gelopen omdat we geen zin hadden in de metro, na al die uren in de auto te hebben gezeten. We hebben meteen al bijzonder genoten van de grote Boulevards en de drukte in Parijs.

Tot en met zondag hebben we ons uitstekend vermaakt (ik probeer nog wat foto's te plaatsen); we hebben heel veel gelopen, nog meer gezien, we zijn bijna alle metrolijnen een keer op- en (uiteraard) afgestapt, we hebben een ENORME kerstmarkt aan de Champs Elysées bezocht en per ongeluk nog een prachtige tas (Lies) en jas (ik) gekocht.
Zondag hebben we de auto weer opgehaald en vervolgens zijn we terug naar het hotel gereden om de bagage weer in te laden. Via het Place de la Republique (cool!) zaten we zo weer in de richting van de Port de la Chapelle - en daarna weer op de A1, op weg naar NL.

Helaas heeft Lies een Franse bacil meegenomen - sinds maandag is ze zo ziek en verkouden dat ze niet kon werken. Ook ik ben gammel maar ik ben niet ziek geworden. Dat immuunsysteem van mij... Soms doet het dus tóch de goede dingen!

Met wat extra hoesten en proesten kon ik gewoon aan het werk. Maandag heb ik wel een extra dag verlof genomen om uit te rusten en bij te komen.
Op het werk is het zoals gewoonlijk leuk en druk. Er is een reorganisatie gaande (wij transformeren van de ene naar de andere organisatievorm) en dat brengt veel extra en nieuw werk met zich mee. Als kwaliteitsadviseur met bedrijfskundige blik zie ik allerlei dingen gebeuren waar ik me graag tegenaan bemoei. Beter, sneller en goedkoper zijn doelstellingen die op allerlei manieren zijn in te vullen - en te bereiken.

Die studie Bedrijfskunde die ik op het oog had lijkt toch minder aantrekkelijk dan ik dacht; ook deze studie behandelt de basisgebieden in grote lijnen en gaat minder specifiek in op aspecten van bijvoorbeeld organisatiekunde en business consultancy. Dat zijn echter wel de gebieden waar ik nog het meest in te leren heb, dus ik zoek nog even verder naar een opleiding die me gerichter kennis en vaardigheden kan bijbrengen.

Want met alle activiteiten die ik onderneem - werk, Parijs, sporten, een nieuwe vereniging - merk ik dat er niet heel veel energie over blijft voor een studie (en nog wat ontspanning daarnaast). Dat maakt het des te noodzakelijker om een studie te kiezen die me zo veel mogelijk bij brengt in zo kort mogelijke tijd. En dan lijkt een opleiding van 2,5 jaar niet erg efficiënt.

Het gaat redelijk met m'n gezondheid: in Parijs kon ik flinke einden lopen en de MG-klachten zijn redelijk onder controle. De misselijkheid is minder, ondanks een dieet van croissants, veel café au laits en ontzettende knoflookgerechten. Volgende week krijg ik weer een infuus, precies op tijd, zo ben ik fit voor de laatste Sinterklaasinkopen en -gedichten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten