zondag 12 december 2010

Winter

Hierboven had ook 'koud' kunnen staan. Of 'sneeuw', 'Sint', 'guur', 'kuur', 'hatsjoe' of 'tja'. Af en toe verlaat de inspiratie me en dan duurt het wat langer voordat ik een nieuw bericht schrijf en bevat het nieuwe bericht wat minder nieuws.
Terug uit Parijs had ik al een dagje extra verlof genomen om bij te komen, en de dagen erna bleef ik een beetje achter m'n fitheid aanlopen.
Nogal triomfantelijk meldde ik in m'n vorige blog dat ik geen last had van Parijse baccillen en dat m'n immuunsysteem misschien toch iets goeds aan het doen was. Dat was waarschijnlijk iets te optimistisch. Mijn immuunsysteem was eerder een beetje de kluts kwijt en probeerde (dat dan weer wel) deze heel hard terug te vinden. De MG-klachten namen toe en uiteindelijk kon ik vorige week niet meer werken, en ben ik toch weer aan een antibiotica-kuur begonnen. Bah.
De MG-klachten zijn inmiddels wel wat minder maar de bijwerkingen van de kuur zijn naar en ik merk nog weinig van vermindering van de ontstekingsklachten in longen en holtes. Hopelijk slaat het snel aan.

Ondertussen hebben de familie en ik wel een bijzonder gezellige Sinterklaasavond gevierd in pittoresk en besneeuwd Opende.
Tempus fugit; over twee weken is het Kerst en vertrekken we voor een week naar de Vogezen. Het is uiteraard mijn doel om dan weer helemaal topfit te zijn. Misschien ligt er wel sneeuw! En kan ik een paar keer van een berg af skiën! M'n benen houden het over het algemeen het langste vol dus daar kijk ik erg naar uit.

Dit soort voorzuitzichten helpt bij het omgaan met de dingen die ik deze weken weer moest afzeggen: niet alleen vind ik het vreselijk dat ik zo'n onbetrouwbare werknemer ben, ook allerlei leuke en bijzondere privé-afspraken vielen in het water. Grr.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten