maandag 6 november 2017

VERHUIZEN!

Zojuist heb ik de verhuizer gebeld. Na enkele maanden vertraging lijkt het er nu toch heus op dat mijn nieuwe huis medio december wordt opgeleverd. Dan moet er nog een hoop geklust worden maar per 1 februari moet het grootste werk achter de rug zijn En dat betekent dat ik per 1 februari mijn huur in Drachten ga opzeggen! Dat is wel later dan gepland, gelukkig is dat met een tijdelijke huurwoning niet onoverkomelijk.

De laatste weken ben ik al aan de slag met de laatste voorbereidingen: afspreken met mijn eigen aannemer wat hij gaat doen (en wanneer), offertes laten maken voor het grondverzet, aanleggen van drainage en bestrating, huur opzeggen, keukenleverancier inplannen, nu ja, alles wat er bij een verhuizing komt kijken. Hoe geweldig is dat!
Nu het echt, heus en serieus gaat gebeuren krijg ik er ook echt zin in. Plannen maken voor de tuin, toch nog eens naar een vloer kijken, eindelijk dat badkamermeubel bekijken en nu misschien ook kopen, genoeg te doen.

Schoorsteen volgt..
Achterzijde - terraszijde!
Ondertussen gaat het met mijn gezondheid zoals altijd: veel ups en downs. De MG blijft zich goed houden, ik zit nu al een maand op 10 mg prednison per dag en dat gaat goed. Sinds 2006 (!) heb ik niet zo weinig prednison gebruikt zonder dat de MG-klachten toenamen. De vierwekelijkse infusen gaan door en ik gebruik nu 150 mg Imuran per dag. Deze combinatie blijkt goed te werken mbt de MG en daar ben ik ontzettend blij mee, het doet me erg goed dat ik me zo veel en vrij kan bewegen! 

Ik heb wel al enige tijd klachten aan m'n lever en galblaas en uiteindelijk blijken er poliepen op m'n galblaas te zitten, deze moet daarom verwijderd worden. Ook zijn de bloedwaarden van m'n lever niet goed. Er is gelukkig niets te zien op de MRI, binnenkort ga ik met mijn neuroloog bespreken of we de medicatie moeten veranderen om dat weer in orde te krijgen. 
Volg De Veteraan!
In september en oktober heb ik de cursus 'Politiek Actief' gevolgd, dat werd aangeboden door de Gemeente Zuidhorn, mijn toekomstige woonplaats. Door een herindeling in 2019 is er veel gaande in de verschillende gemeentes en men hoopt op deze manier de betrokkenheid van bewoners te vergroten. Het was erg leuk en leerzaam, en wellicht ga ik er ook nog eens iets mee doen. Maar niet op de korte termijn!
Door de werkzaamheden voor de Veteraan raak ik steeds vertrouwder met Facebook als marketingmedium, en inmiddels voer ik ook wat werkzaamheden voor anderen uit. Het bevalt me erg goed, ik ben lekker bezig en leer veel. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten