zondag 12 maart 2017

THINK SNOW 2017

Kerst-infuus
Ruimte voor de piano?
Bouwplannen controleren
Mijn eerste Oud en Nieuw in het Noorden! En het was een zeer gezellige. Ondertussen gaan de dingen gewoon door: een infuus in kerstsfeer, verjaardagen, ziekenhuisbezoeken (gelukkig alleen voor mezelf), sporten en het nemen van beslissingen voor mijn nieuwe huis.
De badkamer was al uitgezocht, de keuken inmiddels ook. Uit de vele opties en ideeën kwam een steeds beter beeld van mijn wensen naar voren. Een huis dat licht en praktisch  is - met een tuin die aan dezelfde wensen voldoet.
Ook het beeld van de kosten werd steeds duidelijker (...) en daarom ben ik ook maar eens bij andere aannemers naar hun mogelijkheden gaan vragen.

Een aannemer die bij vrienden goed werk heeft geleverd neemt nu een groot deel van de opties voor z'n rekening en dat maakt alles een stuk betaalbaarder. Er komt een bijkeuken, er komen 2 Veluxen in het dak en hij timmert een kamer op de zolderverdieping. De resterende ruwbouwopties zijn doorgegeven aan de project-aannemer en nu is het wachten op de bijeenkomst met de nieuwe buren - waar ook de data van bouw en verwachte oplevering genoemd gaan worden. Yes! De voorlopige planning is nog steeds dat de bouw gaat starten in april en de oplevering in het vierde kwartaal plaats gaat vinden. Spannend of mijn volgende Oud en Nieuw in Friesland of toch in Groningen zal zijn!

Rodin in Groningen
Of was het te droog in huis?
Ondertussen woon ik in Drachten en dat bevalt goed. Een fijn, (meestal) rustig en schoon huis waar ik tussen mijn eigen spullen tot rust kom. En dat laatste valt gek genoeg niet mee. In korte tijd stapelden de klachten zich op - niet alleen de MG-klachten namen toe maar ook allerlei andere klachten manifesteerden zich opeens met volle kracht. Alsof tien jaar MG met alle bijkomende gevolgen van zwaar medicijngebruik hun kans grepen. Mentaal trok dat ook een zware wissel (of kwamen er ook tien jaar zorgen uit?) en half februari zat ik er helemaal doorheen. Dat was niet de eerste keer maar over het algemeen lukte het me wel om mezelf aan m'n eigen kraag weer overeind te hijsen (dit is uiteraard vrij naar Baron von Münchhausen!). Dit keer lukte dat niet, ik zag het erg zwart in en heb hulp gezocht. Gelukkig kon ik snel bij een behandelaar terecht en ik hoop me snel weer wat beter te voelen. Fysiek is dat ook nodig maar dat lukt nog niet echt - en dat is deels mijn eigen schuld.. En toch voel ik me niet schuldig!

Een wintersportvakantie in Spindleruv Mlyn in Tsjechië met 13 M/V/kind was helemaal te heerlijk en gaf me een mentale boost - maar was fysiek voor mij wel erg zwaar.
We zaten in een prettig en ruim hotel met een lekker en uitgebreid buffet en ruimte om 's avonds met z'n allen te kletsen en spelletjes te doen. Het spelletje 'Weerwolf' was een groot succes en de pubquiz die ik had voorbereid (60 vragen!) werd fanatiek gespeeld. Het weer was lekker, een beetje zon en een beetje sneeuw en het uurtje privé-les dat we hebben gevolgd gaf precies díe boost aan de techniek waardoor het skiën wat lichter werd. De afdalings-app liet indrukwekkende snelheden zien (gaaf!) en we hebben alle piste-horeca grondig onderzocht. Kees is de enige die de gegrilde knie geprobeerd heeft en mijn tijdelijke verslaving aan de Apérol Spritz is gelukkig alweer voorbij..











Met dank aan onze sponsor!


Hele drukke pistes.... NOT! Vrijdagmiddag tegen vier uur was het skigebied Svaty Petr al in weekendsfeer - bijna leeg dus. Het was vrij warm geweest dus de sneeuw was zwaar, net als onze benen na een week skiën.
Anniek heeft een filmpje van me gemaakt toen we op de laatste dag samen nog een afdaling maakten, zij op haar snowboard en ik op de ski's.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten