dinsdag 15 november 2016

Twee verhuizingen!

Oef, de drukte waar ik de vorige keer over schreef had me toch goed te pakken; maandag 31 oktober ging het zo slecht dat prof. Kuks voorstelde om me maar op te nemen in het ziekenhuis. Bij zo'n opname houden ze je vitale functies in de gaten, en je krijgt een behandeling: een kuur van een aantal dagen een infuus met immunoglobulines. Omdat ik iedere vier weken al een infuus met IG ontvang heb ik hiervoor de spullen in huis, en na overleg mocht ik gelukkig de kuur thuis ontvangen. Dus op dinsdag, woensdag en donderdag stond Felicia op de stoep, de verpleegkundige die het infuus normaliter ook aansluit.
Ik voelde me snel aansterken, ook door de verplichte rust, en vanaf woensdag waren de ergste klachten sterk verminderd; ik kon weer gewoon eten en drinken en had meer en blijvende kracht in mijn spieren.
Klussen in Bakkeveen
Digitaal archief doorzoeken
Gelukkig, want er moet veel gebeuren met een verhuizing en ondanks alle hulp is er een aantal dingen dat ik toch zelf moet (of wil...) doen. Ook wilde ik heel graag naar de van der Leeuwlezing op de vrijdag na m'n infusen. De lezing van Daniel Kehlmann hebben we uitgezeten, het deel van Sunny Bergman redde ik niet meer. Het was minder boeiend dan verwacht dus zo erg was het niet om halverwege af te haken.

De verhuisontwikkelingen gaan nu snel. De adreswijziging is verstuurd, op 18 november 2016 verhuis ik naar Drachten en ergens rond 18 november 2017 hoop ik te verhuizen naar de Propusstraat in Zuidhorn. Heus! De afgelopen periode heb ik veel werk gehad aan het afronden van de hypotheekaanvraag voor Zuidhorn. Ze willen werkelijk álles van je weten! Dat is nu bijna rond, zodat er ook tijd over was voor het zoeken van een vloer voor het appartement in Drachten.

Gisteren heb ik 350 kilo aan tapijttegels in mijn auto laten laden, morgenavond worden ze er weer uit gehaald en gaan we de vloer in Drachten mozaïeken. Met vele handen en pizza's van pizzeria Pizzaïoli wordt dat een (knoflokerig) fluitje van een cent.
Vrijdagmorgen komen de verhuizers de spullen in Nuis ophalen en gaan we samen met mijn fijne eigen inboedel uit de opslag naar m'n huurappartement. Vrijdagavond woon ik in Friesland! Tsjoch!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten