zaterdag 14 juni 2014

Alweer nieuwe schoenen

Deze kon ik niet laten liggen! Omdat ze zo lekker lopen en ik écht nieuwe slippers nodig had. Natuurlijk. Ik doe dan wel voorzichtig met de financiën omdat ik nog steeds niet weet waar ik aan toe ben, maar af en toe zo'n enórme uitspatting kan gelukkig ook.

Ergens op 't Hegermeer
Het schiet helaas niet op met de duidelijkheid vwb mijn inkomen. Tijdens het laatste contact met het ABP vroegen ze me om iets van het UWV op te sturen, want dat hadden ze nodig voor de berekening. Als ze dat nu twee maanden geleden hadden gezegd.. 
Ik ben dus eigenlijk nog geen stap verder. Enerzijds maakt het niet zoveel uit, anderzijds wil ik dit en het ontslag graag afsluiten en het maakt me onrustig dat dit zo lang duurt.
De bank staat alwéér ergens anders en zelfs de zolder is opgeruimd. Daarnaast gaat het slapen nog niet echt lekker, mede daardoor kan ik het evenwicht tussen hyperactief en rust nog niet altijd vinden. 
Dat uit zich nu ook in de studie. Als de druk erop staat dan gaat het prima, maar het rustig voorbereiden van de thesis door uitgebreid te lezen over wat er al onderzocht en gepubliceerd is op je interessegebied, daar kan ik me niet toe zetten. En de tijd begint wel een beetje te dringen.  

Ik zoek ontspanning in het sporten en ik ga veel op pad. Afspraken met oud-collega's, familie, vriendinnen, naar een festival of biologische markt, een dagje mee zeilen, nu ja, er is altijd iets te ondernemen. Gezellig en druk. 
Daarom verheug ik me nu al op 18 juli, de dag na mijn laatste tentamen. Dan ga ik ontzettend enorm vreselijk keihard ontspannen, eerst een week in eigen land en daarna in Frankrijk. Wat een rijk vooruitzicht.

En over de MG: al die activiteiten kosten veel energie en dat vertroebelt het beeld een beetje, ik ben vaak toch wel te moe. Maar de dagen dat ik me rustig houd gaat het uitzonderlijk goed, dat geeft soms een bijna euforisch gevoel. Ik was haast vergeten hoe het is als je je fysiek zo lekker voelt. 
Inmiddels ben ik minder prednison aan het gebruiken (dat variëren met de prednison verklaart volgens de neuroloog ook deels de onrust), gebruik ik wat minder mestinon en reageer ik nog steeds goed op de immuran. Er hebben zich wel veel bijwerkingen voorgedaan, maar die lijken te verminderen nu de gewenning optreedt.
Placebo-effect?
In overleg met de huisarts ben ik gestart met een tweede kuur ijzertabletten en dat denk ik ook te kunnen merken. Kortom, de grote lijn is nog steeds stijgend. Yes!

En waarom ik een foto van een stuk zeep op een washandje op mijn blog plaats? Tja, ik durf het bijna niet op te schrijven maar het is het beste slaapmiddel tot nu toe.
Ik heb vaak kramp in mijn benen, tot aan m'n tenen, met name na het sporten. Het kan uren dreigen en soms schiet het er meerdere keren achter elkaar in - lastig, pijnlijk en onrustig, ook 's nachts. En wat zou dit moeten tegengaan: een washandje met een stuk zeep in je bed leggen. Niet in een zakje en ook geen blokje iets anders. Tja. Klazien uit Zalk zegt het. En het gekke is: het werkt!

2 opmerkingen:

  1. Wat een mooie slippers! En het past ook nog eens heel erg goed bij Nederland!
    Je zal ze vast niet kwijt raken in de drukte!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat grappig dat het werk met een stuk zeep en een washandje! Ga het toch zelf proberen. Leuke slippers trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen