dinsdag 12 november 2013

Eervol

Gisteren heb ik mijn ontslagbrief ontvangen: men is voornemens mij eervol ontslag te verlenen per 1-1-2014. Het blijft een gekke situatie, dat je werkgever ontslag aanvraagt vanwege een besluit van het UWV. Daarom gaan we goed kijken naar de regels die hieraan ten grondslag liggen. Het is ingewikkelde materie en gelukkig heb ik de grootste zorgen daarover uit handen kunnen geven; na de laatste berichten heb ik het bij een advocaat neergelegd die de juridische kant gaat verzorgen.

Het heeft wel z'n weerslag op mijn gezondheid; natuurlijk laat het me niet koud, op allerlei niveaus!
Gelukkig ben ik inmiddels op intake geweest bij Groot Klimmendaal, een revalidatiecentrum om de hoek van Oosterbeek. Ik kan echt gaan werken aan fysiek herstel en daar zie ik naar uit. De eerste sessie fysiotherapie heb ik gehad, heerlijk om weer te sporten. Nu ja, 'sporten' is nog een groot woord want erg veel stelt het nog niet voor, maar het is lekker om me weer in te spannen.

Ook is vorige week de studie weer begonnen. Het was bijzonder leuk om de medestudenten weer te zien en hun reactie was hartverwarmend. Het was een feestje om weer 'in de klas' te zitten, we hebben twee uitdagende vakken voor de boeg met veel extra werk zoals een presentatie en het schrijven van een artikel. 
Omdat ik beide tentamens van het vorige blok niet heb gemaakt, heb ik 23 en 30 november alweer hertentamens. Ik heb dus een hoop werk te doen. Daar ben ik erg blij mee want naarmate ik fitter word neemt de rusteloosheid ook toe. Een gevulde agenda is dan erg prettig.

Vanmorgen ben ik bij de neuroloog geweest om te praten over de voortgang en medicatie. We hebben een plan opgesteld waarin ik de prednison ga afbouwen en de CellCept wordt vervangen door Imuran. Hopelijk brengt dit op de lange termijn een stabielere gezondheid met zich mee. De infusen gaan voorlopig iedere vier weken door, de volgende staat alweer gepland voor vrijdag.

Zondag bezoeken we een opera, we gaan naar Carmen door Opera Zuid. Het lijkt me geweldig, het is geplaatst in een sixties-setting; ik ben benieuwd naar een Don José in batikbloes (alleen het woord al!).


Geen opmerkingen:

Een reactie posten