zondag 3 oktober 2010

Harz

Vorige week ben ik met m'n zus een paar dagen naar de Harz geweest, in het dorpje Stiege dat om een prachtig meertje heen ligt. We hebben m'n ouders bezocht die een huisje hadden gehuurd, dat over het meer uitzicht had op een oud slot en op schitterende herfstbossen. We hebben wat dorpjes en stadjes bezocht, een beetje gewandeld en veel plezier gehad van de hoogtemeter in 't navigatiesysteem - dan kan je tenminste even checken of het logisch is dat je oren weer 's 'ploppen' bij een vals plat.
Ook hebben we een uitvoering van het Lemster mannenkoor bezocht in de Liebfraukirche in Halberstad. Schitterend! Dat we daaraan voorafgaand snel iets moesten eten in het 'Schnitzelparadies' gaf de ervaring een extra dimensie (!).
De terugreis op maandag was minder ontspannen: alleen maar regen. Gelukkig viel de afstand mee, we waren snel in Arnhem, daar sprong zus in de trein naar Groningen en eind van de middag was ik weer in Oosterbeek.

Dinsdagmorgen heb ik een congres over Quality Management bezocht. Leuk, leerzaam en zeer interessant om te horen wat zich allemaal in het vakgebied afspeelt.
Dinsdagmiddag was er een teambuilding georganiseerd; door de reorganisatie hebben veel collega's nieuwe taken, een nieuwe werkplek en/of nieuwe collega's. Een middagje golfen op een kleine baan doet veel voor de gezelligheid en is een prima manier om kennis te maken. Het was heerlijk weer en de baan was praktisch leeg, dus we konden lekker slaan. Het is toch wel een erg leuke sport. Net dit jaar heb ik voor het eerst m'n GVB niet verlengd, en vorig jaar heb ik m'n stokken en tas en golfkar en alles wat erbij hoorde via marktplaats verkocht. Een heel klein beetje spijt had ik nu wel.

Gisteren heb ik m'n huis grondig opgeruimd voor de open-huis dag van de NVM, volgende week zaterdag. Losse spullen uitgezocht en opgeborgen, de uitgebluste en -bloeide viooltjes van het balkon gehaald, kleding naar de kringloop gebracht, het is weer leeg en een beetje kaal. Maar volgens de makelaar is dat het beste. Tja.

Ondertussen ben ik een heel klein beetje minder prednison aan het gebruiken: nu 17,5 mg per dag, ipv 20 mg. Dat lijkt een miniem verschil - en dat is het ook natuurlijk. Ik kan niet echt beoordelen of ik het verschil ook merk, tussen de normale fluctuaties door. Ik heb het druk gehad en volgende week krijg ik mijn infuus, dat is dan vijf weken na de vorige keer ipv de gebruikelijke vier weken. Logisch dat ik iets meer klachten heb. Hopelijk is dat volgende week minder én worden de bijwerkingen minder.

En met al die maatregelen ben ik zo topfit dat ik met veel energie naar de sportschool kan - hopelijk. Morgen heb ik er een intake en gaan we een programma samenstellen waarmee ik m'n conditie op peil houd en een beetje kracht hoop op te doen.
De sportschool is gevestigd in het gebouw waar ik ook werk, en dat is erg prettig; vijf minuten nadat ik m'n kantoor verlaat sta ik in sportkleding op een apparaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten