maandag 20 december 2010

Bloedverwant

Letterlijk? Of figuurlijk? Of allebei? Bijzonder, en ook een beetje vreemd. Waar heb ik het over? Kijk op bladzijde 12 (PDF: 7) van het blad 'Bloedverwant' van Sanquin, de bloedbank.
Dit is de link: http://www.sanquin.nl/sanquin-nl/sqn_donorstart_nl.nsf/All/FA4CE/$FILE/Bloedverwant_jaargang9_nr.3_december_2010.pdf

Ik realiseer me dat ik weinig recht van spreken heb als ik zeg: 'word donor'! Zelf had ik daar nooit bij stil gestaan voordat ik ziek werd. Maar nu merk ik iedere vier weken dat een infuus met Immunoglobuline me behoorlijk doet aansterken; zonder die infusen zou ik veel minder goed kunnen functioneren.
Immunoglobuline is een produkt dat van bloed wordt gemaakt; als je bloed geeft help je mij dus ook. Een gek idee? Een beetje wel, dat vind ik ook. Mijn waardering is er niet minder om. Word donor!
Donderdagmiddag is het weer zover. Ik zie er naar uit.

Vanmorgen heb ik mijn laatste mega-antibiotica-dosis opgedronken en ik ben ook weer aan het werk. Leuk, de laatste loodjes voor kerst! Om 2 uur was ik wel total loss en ben ik over de schitterende besneeuwde Veluwe naar huis gereden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten